Gratis Pechhulpcertificaat

Bij elke reguliere (fabrieksvoorgeschreven) onderhoudsbeurt krijgt u van ons gratis een AA-Team pechhulpcertificaat. Hiermee heeft u tot de eerstvolgende voorgeschreven onderhoudsbeurt of inspectie (maximaal 12 maanden0 recht op gratis pechhulp. Deze service geeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week recht op gratis pechhulp, vanaf uw voordeur tot in heel Europa. Dus als u ons uw auto netjes volgens de voorschriften laat onderhouden heeft u dus levenslang gratis pechhulp! Ter vergelijking: Een vergelijkbaar abonnement kost bij de bekendste pechhulpaanbieder bijna € 200,= per jaar. Tel uit uw winst.

Let op, bij ons goedkopere Budget-onderhoud is pechhulpservice niet inbegrepen.

Wat te doen bij pech

In geval van pech neemt u gewoon contact op met ons (+31 481 431282), buiten openingstijden belt u AA-team (+31 88 112 1234). Afhankelijk van de situatie krijgt u technisch advies of wordt zo snel mogelijk hulpverlening en eventueel vervangend vervoer geregeld. Hierbij blijven wij altijd in contact met u en de pechhulpverlener.

Het kan ook zijn dat wij zelf assistentie komen verlenen. In veel gevallen kunnen we de auto ter plekke repareren of ruilen we uw auto om voor een van onze leenauto's. We zorgen er in ieder geval voor dat u zo snel mogelijk weer kunt rijden.

Uitsluitingen

Indien pech optreedt door het niet opvolgen van door ons gegeven reparatie-of onderhoudsadvies wordt u gewoon geholpen, de verleende service is in dat geval echter niet gratis. Ook als uw pechhulpcertificaat verlopen is wordt u toch geholpen, maar ook in dit geval niet gratis.

Als n.a.v. een aanrijding hulp en/of repatriatie nodig is valt dit niet onder onze pechhulpservice, neemt u daarvoor contact op met uw verzekeraar. U kunt ons wel bellen in een dergelijk geval, waar mogelijk staan we u graag terzijde.

In tegenstelling tot andere pechhulpverleners helpen wij u wel als u per ongeluk verkeerde brandstof heeft getankt of de auto afgesloten heeft met de sleutels erin. Deze service is niet altijd gratis.

 

Algemene voorwaarden pechhulpservice 

Artikel 1. Definities

A) Voertuig:

Het voertuig met een maximum totaal gewicht van 3500 kg , waarvan de begunstigde een Certificaat voor Pechhulp heeft verkregen van Autobedrijf Pouwels Millingen welke samenwerkt met AA-team in Nederland.

B) Getrokken voertuig:

De ten tijde van het pechgeval aan het voertuig gekoppelde aanhanger, voor zover koppeling van deze aanhanger aan het voertuig wettelijk is toegestaan.

C) Pech:

Elk mechanisch defect van het voertuig afkomstig van een onregelmatigheid in de montage of een defect van een onderdeel, dat het normale gebruik van het voertuig onmogelijk maakt en immobilisatie ervan tot gevolg heeft.

D) Ongeval:

Een gebeurtenis die met (bots)kracht dusdanige schade aan het voertuig heeft veroorzaakt, dat het niet meer mogelijk en/of verantwoord is met het voertuig de reis te vervolgen en of een gebeurtenis waarbij het voertuig zijn weg pas kan vervolgen door inzet van sleephulp.

E) Rechthebbende(n):

De begunstigde, die een Certificaat voor Pechhulp heeft verkregen van Autobedrijf Pouwels Millingen welke samenwerkt met AA-team, of de door de begunstigde gerechtigde bestuurder, de passagiers (met uitzondering van lifters) - hun huisdieren zoals katten en honden - die kosteloos in de auto meereizen op het moment dat er een beroep gedaan wordt op AA-team pechhulp. Het aantal passagiers mag echter niet groter zijn dan het maximaal aantal dat wettelijk is toegestaan.

 

Artikel 2. Dekking:

De Pechhulpservice is op basis van ‘doelmatigheid’ i.c.m. regulier jaarlijks onderhoud en bestaat uit  kenteken gebonden assistentieverlening door AA-team en/of Autobedrijf Pouwels Millingen.

Artikel 2-1. Geldigheidsduur:

De geldigheid van het Certificaat voor Pechhulp is aangegeven op dit certificaat. Het certificaat is slechts geldig indien voorzien van een bedrijfsstempel van en handtekening namens Autobedrijf Pouwels Millingen, een handtekening van begunstigde en het kenteken van het betreffende voertuig.

De geldigheid bedraagt maximaal 13 maanden en maximaal het aantal kilometers welke door de autofabrikant wordt voorgeschreven als maximale onderhoudsinterval vermeerderd met 2.500km.

 

Artikel 3. Servicegebied:

Andorra, België, Bosnië, Kroatië, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Schotland, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Vaticaanstad, Wales, Zweden en Zwitserland.

 

Artikel 4. Inhoud Assistentieverlening:

Assistentie wordt verleend na elk rechtmatig verzoek, onmiddellijk of op afspraak, behalve in geval van overmacht, of bij gebruik buiten een openbare- of onverharde weg c.q. terrein. Assistentie wordt verleend buiten en in de woonplaats, mits het voertuig goed bereikbaar is door middel van een verharde niet doodlopende- of door water gescheiden toegangsweg, welke toegankelijk is voor voertuigen t/m 7500 kg.

 

4.1) Binnenland en grensstreek Duitsland / België:

Via het alarmnummer +31(0)88-112.1234, selecteert het AA-team Alarm Platform aan de hand van de ingevoerde locatiegegevens Autobedrijf Pouwels Millingen of een professionele assistentieverlener.

Wanneer de juiste locaties gegevens niet bekend zijn schakelt het AA-team Alarm Platform door naar een telefonist van haar Alarmcentrale, welke de begunstigde verder te woord staat.

Op basis van het Certificaat voor Pechhulp kan de volgende assistentie worden geboden, c.q. worden de volgende kosten vergoed:

4.1-1) Pechhulp ter plaatse op te lossen:

4.1-1a Wanneer pech ontstaat binnen ca 50km afstand (over de weg) vanaf Autobedrijf Pouwels Millingen zal in principe door hen assistentie worden verleend. Indien dit niet mogelijk is, of de afstand is groter, dan komt er een andere professionele assistentieverlener ter plaatse. Binnen de afstand van 50km wordt bekeken of een (provisorische) reparatie binnen ca.0,25 uur mogelijk is. Buiten de afstand van 50km kan de reparatieduur in overleg met Autobedrijf Pouwels Millingen verlengd worden. Niet vergoed worden de kosten van eventuele benodigde onderdelen voor de (nood)reparatie.

4.1-1b De klant heeft maximaal 5 keer per jaar recht op pechhulp ter plaatse, met een maximum van 4 keer binnen de eigen woonplaats. Indien er sprake is van een niet opgevolgd reparatieadvies, of pech a.g.v. nalatigheid, slecht onderhoud of grove schuld vervalt dit recht.

4.1-2) Pechhulp ter plaatse op dezelfde dag niet op te lossen:

Transport:

4.1-2a Wanneer de pech zich voordoet binnen ca 50km (over de weg) vanaf Autobedrijf Pouwels Millingen, zal – indien mogelijk – het transport binnen 12 uur plaats vinden. Het transport wordt -indien mogelijk- bij voorkeur verzorgd door Autobedrijf Pouwels Millingen.

4.1-2b Indien transport naar Autobedrijf Pouwels Millingen niet direct mogelijk is, zal het voertuig op een veilige plaats gestald worden en de volgende werkdag worden getransporteerd. Het transport wordt -indien mogelijk- bij voorkeur verzorgd door Autobedrijf Pouwels Millingen.

4.1-2c Wanneer de pech zich voordoet meer dan ca 50km (over de weg) vanaf Autobedrijf Pouwels Millingen, zal het transport – indien gewenst - de volgende werkdag plaats vinden. Het transport wordt -indien mogelijk- bij voorkeur verzorgd door Autobedrijf Pouwels Millingen.

4.1-2d Indien de reparatiekosten lager zijn dan de transportkosten kan Autobedrijf Pouwels Millingen overwegen de reparatie elders uit te laten voeren.

4.1-2e Het Certificaat voor Pechhulp geeft maximaal twee keer per 12 maanden recht op transport. Indien er sprake is van een niet opgevolgd reparatie advies of pech a.g.v. nalatigheid, slecht onderhoud of grove schuld vervalt dit recht.

Vervoer inzittenden:

4.1-3a In principe vindt vervoer van rechthebbende(n) plaats in combinatie met het transport van de auto.

4.1-3b Indien dit niet mogelijk is en het voertuig kan niet op de dag van de melding worden gerepareerd dan heeft men recht op:

ofwél een huurauto:

4.1-3c Zoveel mogelijk gelijkwaardig doch maximaal klasse C (bijv. Ford Focus, Toyota Corolla, VW Golf) voor de duur van 2 werkdagen of voor zolang Autobedrijf Pouwels Millingen het goedkeurt, mits voorradig binnen een afstand van 25 km (over de weg) van af het assistentieverlenende bedrijf en lokale omstandigheden dit toelaten. Het Certificaat voor Pechhulp geeft maximaal twee keer per 12 maanden recht op een huurauto. Bij voorkeur, en indien mogelijk, stelt Autobedrijf Pouwels Millingen een eigen vervangende auto ter beschikking, deze wordt dan ter plaatse gewisseld met het te repatriëren van het voertuig van rechthebbende(n).

Rechthebbenden dienen te voldoen aan de door het autoverhuurbedrijf gestelde voorwaarden.

Niet vergoed worden extra kosten zoals: Brandstof, afkoop eigen risico, verlenging van de huurtermijn, aanvullende verzekeringen, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, schade, alsmede kosten voor het niet op correct wijze afmelden of te laat inleveren van de huurauto.

Wel vergoed worden: Reiskostenvergoeding per openbaar vervoer of taxi naar het autoverhuurbedrijf. Indien alleen hogere klassen te verkrijgen zijn, of begunstigde wenst een hogere klasse auto te huren, kan begunstigde deze door bijbetaling van het verschil in kosten ook huren.

 

4.1-3d Indien een huurauto niet voorradig is, of de leeftijd van de begunstigde wordt door de verhuurder als “te jong” beschouwd, dan heeft men, na overleg met Autobedrijf Pouwels Millingen, éénmaal recht op een taxi - via de kortste weg – naar één adres in Nederland, of worden de kosten per openbaar vervoer - via de kortste weg, - naar één adres in Nederland vergoed.

ofwel hotel overnachting:

4.1-3e De hotelkosten in Nederland (o.b.v. logies en ontbijt) voor 1 nacht voor maximaal € 100,00 (inclusief BTW) p.p.p.n indien de terugreis niet mogelijk is. De kosten van openbaar vervoer/taxi van en naar de dichtstbijzijnde hotelaccommodatie.

Niet vergoed worden: De kosten van maaltijden, telefoonkosten en dergelijke.

 

 

4.2) Buitenland m.u.v. grensstreek Nederland/Duitsland en Nederland/België:

Via het alarmnummer +31.88-112.1234 kan men de vraag: “Bevindt u zich in Nederland?” beantwoorden met “Nee”. Het AA-team Alarm Platform schakelt de rechthebbende dan door naar de AA-team alarmcentrale, welke in geval van pech namens AA-team en Autobedrijf Pouwels Millingen uw belangen behartigd.

4.2-1) Pechhulp ter plaatse op te lossen:

4.2-1a Assistentie wordt door een professionele assistentieverlener verleend, welke zal beoordelen of een (provisorische) reparatie binnen ca.1 uur mogelijk is.

Niet vergoed worden de kosten van eventuele benodigde onderdelen voor de (nood)reparatie.

4.2-2) Pechhulp ter plaatse op dezelfde dag niet op te lossen, maar wel binnen 2 werkdagen.

Transport:

4.2-2a De assistentie verlener transporteert het voertuig naar het dichtstbijzijnde gecontracteerde garagebedrijf.

4.2-2b Indien transport naar voornoemd gecontracteerd garagebedrijf niet direct mogelijk is, zal het voertuig op een veilige plaats gestald worden en de volgende werkdag worden getransporteerd. Wanneer de rechthebbende besluit de stalling niet plaats te laten vinden bij een door de alarmcentrale aangesloten bedrijf, dan staat Autobedrijf Pouwels Millingen en/of AA-team niet garant voor de eventuele stallingkosten.

Vervoer inzittenden:

4.2-2c In principe vindt vervoer van rechthebbende(n) plaats in combinatie met het transport van de auto.

4.2-2d Indien dit niet mogelijk is en het voertuig is niet ouder dan 10 jaar en kan niet op de dag van de melding worden gerepareerd, echter wel binnen 2 werkdagen dan heeft men recht op, of indien het voertuig ouder is dan 10 jaar heeft men betreffende de huurauto uitsluitend pas na toestemming van Autobedrijf Pouwels Millingen recht op,

ofwél een huurauto:

4.2-2f Een huurauto van maximaal klasse B (bijv. Ford Fiesta, Toyota Yaris, VW Polo), voor de duur van maximaal 2 werkdagen mits voorradig en lokale omstandigheden dit toelaten. Het Certificaat voor Pechhulp geeft maximaal twee per 12 maanden keer recht op een huurauto. Bij voorkeur, en indien mogelijk, stelt Autobedrijf Pouwels Millingen een eigen vervangende auto ter beschikking, deze wordt dan ter plaatse gewisseld met het te repatriëren van het voertuig van rechthebbende(n).

Rechthebbenden dienen te voldoen aan de door het autoverhuurbedrijf gestelde voorwaarden.

Niet vergoed worden extra kosten zoals: Brandstof, afkoop eigen risico, verlenging van de huurtermijn, aanvullende verzekeringen, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, alsmede kosten voor het niet op correct wijze afmelden of te laat inleveren van de huurauto. Wel vergoed worden: Reiskostenvergoeding per openbaar vervoer of taxi naar het autoverhuurbedrijf tot een maximum van € 100,00.

4.2-2g Indien in het buitenland een huurauto niet voorradig is, of de leeftijd van de begunstigde wordt door de verhuurder als “te jong” beschouwd, dan heeft men éénmaal per 12 maanden recht op een taxi - via de kortste weg

- naar de dichtstbijzijnde hotel accommodatie, of worden de kosten per openbaar vervoer - via de kortste weg - naar de dichtstbijzijnde hotel accommodatie vergoed, tot een maximum van € 100,00

- eveneens worden de kosten van het dichtstbijzijnde hotel(o.b.v. logies en ontbijt) voor de duur van de reparatie met een maximum van 2 nachten voor maximaal € 100,00 (inclusief BTW) p.p.p.n voor zover door rechthebbende(n) vooraf nog geen accommodatie voor het verblijf ter plaatse is geregeld. Niet vergoed worden: De kosten van maaltijden, telefoonkosten en dergelijke.

4.2-2h Indien de autoverhuurder een creditcard verlangt en de begunstigde beschikt niet over een geldige creditcard dan zal de alarmcentrale proberen binnen een straal van 50 km een Nederlandse voertuig uit de klasse B te bemachtigen en de begunstigde verzoeken zich aldaar naar toe te begeven. Indien alleen hogere klassen te verkrijgen zijn, of begunstigde wenst een hogere klasse auto te huren, kan begunstigde deze door bijbetaling van het verschil in kosten ook huren.

ofwél hotel overnachting:

4.2-2i De kosten van het dichtstbijzijnde hotel(o.b.v. logies en ontbijt) voor de duur van de reparatie met een maximum van 2 nachten voor maximaal € 100,00 (inclusief BTW) p.p.p.n voor zover door rechthebbende(n) vooraf nog geen accommodatie voor het verblijf ter plaatse is geregeld.

Niet vergoed worden: De kosten van maaltijden, telefoonkosten en dergelijke.

4.2-3) Pechhulp ter plaatse niet op te lossen en duurt langer dan 2 werkdagen.

Transport:

4.2-3a In geval het buitenlandse garagebedrijf constateert dat het voertuig niet binnen 2 werkdagen is te repareren dan heeft men recht op,

ofwel een huurauto:

4.2-3b Zoveel mogelijk gelijkwaardig doch maximaal klasse C (bijv. Ford Focus, Toyota Corolla, VW Golf) voor de duur van maximaal 4 kalenderdagen of voor zolang Autobedrijf Pouwels Millingen het goedkeurt, mits voorradig binnen een afstand van 25 kilometer over de weg van af het assistentieverlenende bedrijf en lokale omstandigheden dit toelaten. Het Certificaat voor Pechhulp geeft maximaal twee keer per 12 maanden recht op een huurauto. Rechthebbenden dienen te voldoen aan de door het autoverhuurbedrijf gestelde voorwaarden. Niet vergoed worden extra kosten zoals: Brandstof, afkoop eigen risico, verlenging van de huurtermijn, aanvullende verzekeringen, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, alsmede kosten voor het niet op correct wijze afmelden of te laat inleveren van de huurauto. Wel vergoed worden: Reiskostenvergoeding per openbaar vervoer of taxi naar het autoverhuurbedrijf tot een maximum van € 100,00.

4.2-3c Indien in het buitenland een huurauto niet voorradig is, of de leeftijd van de begunstigde wordt door de verhuurder als “te jong” beschouwd, dan heeft men éénmaal recht op een taxi - via de kortste weg

- naar de dichtstbijzijnde hotel accommodatie, of worden de kosten per openbaar vervoer - via de kortste weg - naar de dichtstbijzijnde hotel accommodatie vergoed, tot een maximum van € 100,00 eveneens worden de kosten van het dichtstbijzijnde hotel(o.b.v. logies en ontbijt) voor de duur van de reparatie met een maximum van 2 nachten voor maximaal € 100,00 (inclusief BTW) p.p.p.n voor zover door rechthebbende(n) vooraf nog geen accommodatie voor het verblijf ter plaatse is geregeld. Niet vergoed worden: De kosten van maaltijden, telefoonkosten en dergelijke.

4.2-3d Indien de autoverhuurder een creditcard verlangt en de begunstigde beschikt niet over een geldige creditcard dan zal de alarmcentrale proberen binnen een straal van 50 km een Nederlandse voertuig uit de klasse B te bemachtigen en de begunstigde verzoeken zich aldaar naar toe te begeven. Indien alleen hogere klassen te verkrijgen zijn of begunstigde wenst een voertuig uit een hogere klasse te huren kan begunstigde deze door bijbetaling van het verschil in kosten ook huren.

ofwel hotel overnachting:

4.2-3e De kosten van het dichtstbijzijnde hotel(o.b.v. logies en ontbijt) voor de duur van de reparatie met een maximum van 2 nachten voor maximaal € 100,00 (inclusief BTW) p.p.p.n voor zover door rechthebbende(n) vooraf nog geen accommodatie voor het verblijf ter plaatse is geregeld. Niet vergoed worden: De kosten van maaltijden, telefoonkosten en dergelijke.

ofwél treinreis naar eindbestemming of huisadres:

4.2-3f De kosten van het vervoer naar de eindbestemming of het huisadres van rechthebbende(n) per trein (2e klasse) en de eventuele kosten van openbaar vervoer/taxi - met een maximum van € 100,00 - van en naar het dichtstbijzijnde treinstation.

ofwel vliegreis.

4.2-3g Indien de enkele treinreis langer duurt dan 10 uur, mag er, na overleg met Autobedrijf Pouwels Millingen, gekozen worden voor een vliegtuigticket (economy class). In geval van doorreis naar de bestemming worden de extra reiskosten vergoed tot maximaal hetgeen terugreis naar het huisadres gekost zou hebben.

 

 

4.2-4) Opsturen onderdelen naar het buitenland

4.2-4a Wanneer onderdelen lokaal niet beschikbaar zijn en indien beschikbaar in Nederland, verzorgt de AA-team alarmcentrale de vervulling van de noodzakelijke douaneformaliteiten en de verzending van de onderdelen die nodig zijn voor de reparatie van het gestrande voertuig. Het niet beschikbaar zijn van de onderdelen in Nederland en of het stop zetten van de fabricage ervan vormen een geval van overmacht, dat het nakomen van deze verbintenis kan vertragen of niet mogelijk maakt. Desgewenst worden de kosten van die onderdelen voorgeschoten. Terug betaling is vereist binnen 2 weken na thuiskomst van vakantie. De kosten van de onderdelen en reparatie vallen niet onder de vergoeding van het Certificaat voor Pechhulp.

4.2-5) Ophalen voertuig uit buitenland

4.2-5a Indien rechthebbende(n) na te zijn teruggereisd naar het huisadres het gerepareerde voertuig dienen af te halen bij het garagebedrijf in het buitenland dan wordt, na overleg met Autobedrijf Pouwels Millingen voor maximaal 1 rechthebbende het volgende vergoed:

a) De reiskosten per trein (2e klasse).

b) De kosten van openbaar vervoer/taxi van en naar het dichtstbijzijnde treinstation tot een maximumbedrag van € 100,00.

Het ophalen van het voertuig wordt bij voorkeur verricht door Autobedrijf Pouwels Millingen.

4.2-5b Indien de enkele treinreis langer duurt dan 10 uur, mag er, na overleg met Autobedrijf Pouwels Millingen gekozen worden voor een vliegticket (economy class).

4.2-6 Repatriëring uit het buitenland van het ongerepareerde voertuig naar huis

4.2-6a Indien de auto in het buitenland niet binnen twee werkdagen kan worden gerepareerd, organiseert en/of vergoedt Autobedrijf Pouwels Millingen en/of AA-team:

a) De repatriëring van het ongerepareerde voertuig naar Autobedrijf Pouwels Millingen.

b) De vergoeding van de stallingkosten tot maximaal 10 dagen.

4.2-6b Het voertuig wordt, vanaf het moment dat besloten is om de auto te repatriëren, binnen 14 werkdagen gebracht naar Autobedrijf Pouwels Millingen. Repatriëring vindt alleen plaats wanneer de kosten van de repatriëring niet meer bedragen dan de restwaarde van het voertuig. Indien het onmogelijk is het voertuig in het aangeduide garagebedrijf achter te laten kiest de alarmcentrale van de MobiliteitService voor een ander garagebedrijf in de buurt. Autobedrijf Pouwels Millingen en AA-team zijn niet aansprakelijk voor diefstal of beschadiging van bagage, materiaal en persoonlijke voorwerpen die achtergelaten worden in de auto.

 

 

Artikel 5. Vergoeding kosten

5-1 De kosten van de hulpverlening worden alleen vergoed, indien deze zijn gemaakt met toestemming van de alarmcentrale van AA-team of Autobedrijf Pouwels Millingen.

5-2 De alarmcentrale van AA-team is gerechtigd rechthebbende(n) te vragen bepaalde kosten, zoals reis-, verblijf- en huurkosten in eerste instantie voor te schieten.

5-3 De kosten welke gedekt zijn binnen de genoemde voorwaarden en welke vooraf door de alarmcentrale van AA-team zijn goedgekeurd, kunnen achteraf binnen een periode van twee maanden bij de alarmcentrale van AA-team worden gedeclareerd onder vermelding van: kenteken, dossiernummer en het bijvoegen van de originele facturen.

5-4 De kosten van de onderdelen en reparatie vallen niet onder de vergoeding van het Certificaat voor Pechhulp.

5-5 De invoerkosten van het voertuig in het land van stranding indien in overleg met de eigenaar besloten is dat de kosten van repatriëring de economische restwaarde van het voertuig overschrijden.

 

Artikel 6. Verplichtingen van de rechthebbende(n)

6-1 Rechthebbende(n) is (zijn), verplicht om tijdig de servicebeurten/regulier onderhoud van de auto te laten uitvoeren, doch i.i.g. minimaal een meel per 12 maanden..

6-2 Rechthebbende(n) is (zijn) verplicht zo snel mogelijk, voor zover hij/zij daartoe in staat is (zijn), zelf contact op te nemen met de alarmcentrale van AA-team en/of met Autobedrijf Pouwels Millingen.

6-3 Rechthebbende(n) dient (dienen) de aanwijzingen van de alarmcentrale van AA-team op te volgen, de noodzakelijke medewerking te verlenen en alle noodzakelijke informatie te geven die van belang zijn voor een goede hulpverlening.

Artikel 6.1. Wet bescherming persoonsgegevens

6.1-1 Het Certificaat voor Pechhulp is middels het kenteken-, aan de door Autobedrijf Pouwels Millingen geregistreerde persoon gebonden. Voor de 24/7 uitvoering en afwikkeling van een pechgeval is het noodzakelijk dat N.A.W.T. gegevens verwerkt worden in de database van AA-team. Deze gegevens worden alleen gebruikt in geval van een assistentieverlening.

Conform art.13 lid 2 a en d maken Autobedrijf Pouwels Millingen en AA-team gebruik van het vrijstellingsbesluit Wbp. Klanten die bezwaar hebben tegen de verwerking van deze gegevens kunnen dit schriftelijk kenbaar maken bij AA-team.

 

Artikel 7. Uitsluitingen

Geen recht op hulp c.q. vergoeding van de kosten van hulpverlening bestaat:

7-01 In geval van een ongeval.

7-02 In geval van diefstal of poging daartoe van het voertuig zelf of onderdelen ervan.

7-03 In geval van vandalisme.

7-05 In geval van immobilisatie door eigen toedoen. Hieronder vallen o.a. de volgende omstandigheden:

7-05a Verlies, beschadiging of diefstal van sleutels.

7-05b Verkeerde brandstof getankt en/of niet (tijdig)getankt.

7-05b Lege accu a.g.v. niet uitgeschakelde elektrische verbruikers (bijv. verlichting, radio, verbruikers in aangekoppelde caravan).

7-05d Indien aan het voertuig wijzigingen zijn aangebracht die niet in overeenstemming zijn met de richtlijnen van de importeur en/of de fabrikant.

7-05e Indien de pech is veroorzaakt door verwaarlozing, niet opvolgen van reparatie-advies,verkeerd gebruik, opzet, grove nalatigheid, slaapgebrek/lange rijtijden, of gebruik van alcoholhoudende dranken of andere bedwelmende of opwekkende middelen.

7-05f Indien onvoldoende maatregelingen zijn genomen om de pech te voorkomen of te beperken.

7-05g Indien deelgenomen wordt aan of als assistentiewagen meegereden wordt in welke vorm van gemotoriseerde competitie (race, rally, terreinrijden, slipschool, testdrive etc.).

7-06 Indien hulp door omstandigheden ter plaatse of door overmacht, zoals rellen, opstanden, oorlogssituaties, natuurrampen (overstromingen, aardbevingen, hagelbuien, etc) niet kan worden verleend.

7-07 Indien rechthebbende(n) niet aan de verplichtingen zoals vermeld bij artikel 6 voldoet (voldoen).

7-08 Indien het Certificaat voor Pechhulp gratis is verstrekt door Autobedrijf Pouwels Millingen en deze de rechthebbende(n) op de hoogte heeft gesteld van het vroegtijdig beëindigen van de geldigheid van het Certificaat voor Pechhulp.

7-09 Indien de gebeurtenis samenhangt met pech aan de aanhanger, terwijl het voertuig zelf geen pech heeft.

 

Artikel 8. Verkoop van het voertuig

8-1 Bij vervreemding van het voertuig het certificaat voor Pechhulp niet overdraagbaar .

 

__________________________________________________________________________________

 

 

Contact.

 

De pechhulp uit name van het Certificaat voor Pechhulp van Autobedrijf Pouwels Millingen wordt in Nederland uitgevoerd in samenwerking met AA-team. In Nederland staan ruim 250 assistentieverleende bedrijven klaar met zo’n 2000 monteurs. Gezamenlijk kunnen zij een beroep doen op ruim 150 uitgifte punten voor vervangend vervoer.

In Europa betreft het een gecombineerde samenwerking op basis van wederkerigheid met buitenlandse auto-assistentie organisaties en/of op basis van inschakelen van een externe alarmcentrale.

 

Voor op- of aanmerkingen inzake assistentieverlening en/of het aanbieden van declaraties:

AA-team AutoAssistentie-team BV

Antwoordnummer 24

3220VB hellevoetsluis

088-1121121

 

 

Autobedrijf Pouwels Millingen

Heerbaan 146

6566EV  Millingen aan de Rijn

 

0481-431282